Couple





Assalamualaikum hi cinta ! hahaha <- sapakah budak yg malang itu?
ehh saya belum ada yg empunya lah ! jeng jeng jeng . nk hbaq la aku single? . asal tak laku ke? . entah !
malas nk fikir pasal bab-2 cinta nie.  aku selalu tertanya-2 , best ke couple tu? . mybe korang rasa best . bagi aku lah tak la best sangat sbbnye .. yela even aku tak PERNAH , BIASA dgn 'couple'  tapi aku dapat tau perasaan org couple berdasarkan pengalaman dari abg akak aku. hoho ! kadang-2 ia amat pahit dan sukar ditelan? . huh . dan kadang-2 menyakitkan hati apabila orang yg kita sayangi tak peduli dgn kita , cari org lain . fuhh skemanye ayat aku ! mcm dah biasa couple. haha aku ulangi yaa aku belum pernah COUPLE. selama aku hidup di muka bumi Allah nie , belum lagi la. even ada org mntak couple dgn aku , aku tolak perlahan-2 , bukannye jual mahal ! tapi entahlah bagi aku tak penting pun couple-2 nie. bagi aku okay ! bagi korang lain kan? . ye aku faham dunia zaman skrg remaja memerlukan kasih sayang yg lebih , percintaan . betul tak ? *angguk-angguk geleng - geleng ! hee . tapi aku sudah cukup berkasih sayang bersama family tercinta dan abg akak angkat aku ;) ! haha . aku amat menyayangi mereka ! . tanpa diorang , sapa lah aku. ecewahh ! . ayat tak boleh blah * muntah kuning .  korang mesti tak percaya kan aku nie tak biasa couple? . hoho percayalah padakuu ! . selama 15 tahun bape bulan tahhh , aku belum lagi couple. maybe aku terbiasa , dulu my mom always said to me " hg jangan couple , mama dpat tau . berhenti sekolah & kahwin ! " fulamak time tu kan kecik g ofcoz takut ! mau tak takut last sebut perkataan " KAHWIN" . nasi pun belum reti masak , lembik ! haha <- tak boleh kahwin lagi ! . my father told me " tak payahla bercinta , cinta monyet ja belum tentu kekal . mana nk tau jumpa tempat lain , mnat yg tu plak " haha see? ayah aku yg cakap. tapi betul gak , kecuali orang yg ada perasaan setia . setiakah aku? . entah tatau nak habaq aih. but ada gak orang yg bercinta di zaman persekolahan , kahwin kan? . tapi biasanya coupla clash couple clash. haha tapi aku kan kalau minat kt budak tu , bila aku p tempat lain . jumpa budak lagi handsomeee aku akan minat budak tu plak . jumpa yg tu minat yg tu , jumpa yg nie minat yg nie. haha korang faham ke? . ayat mcm keling kan?. that's mean aku nie tak boleh couple lagi lah kan? pantang jumpa mamat yg handsome / cute . tatau aku minat sapa lah nie. semua aku minat . haha !. aku nk couple time aku 20-an camtulah. nk belajaq sampai dapat pointer tinggi-2 kerja bagus-2 dulu baru bercinta !. InsyaAllah . jdoh di tangan Allah kan? kita hanya merancang Allah yg menentukan. aku harap jodoh aku tu merupakan orang yg dapat membimbing aku ke arah kebenaran , kebaikan dan solehah ! amin . TUDIAA ! fikiaq dahh jodoh-2 nie !. haha perancangan . kan aku skrg dah berusia 15 tahun . tak lama lagi aku akan menjangkaui alam dewasa kena fikir dah la. masa berlalu dgn cepat. puihh ! PMR pun belum amik g cakap banyak *jentik telinga kang !* . haha , tapi apa pun bagi aku pelajaran lebih penting . mmg la perasaan tak boleh nk tipu . mana ada org yg tadak keinginan kan? . tapi INSYAALLAH aku dapat mampu menangani semua nie. yg penting aku nk balas jasa kedua ibu bapa ku dan family aku dulu ! . biarlah Allah yg tetapkan jodohku. huhuhu ayat pasrah !

korang nk tau ciri-2 lelaki malaya aku? . hee gedik kan? .  fikiaq dahhh ! daklaa nk habaq ja .


lelaki yang soleh
lelaki yang tidak panas baran * aku kan panas baran skit? . haha jadi kena cari yg cool
lelaki yang mempunyai perwatakan yg menarik
kalau boleh handsome / cute 
berkulit langsat / putih
dapat menampungi aku dan anak-2 ku . haha . duit lahh ! tapi aku bkn mata duitan sgt k?
lelaki yang romantik ! ofcozz
lelaki yang caring & sharing
lelaki yang HOT " hormat orang tua i" haha
tak biasa couple , huu adakah lelaki zaman skrg yg tak biasa couple?
semestinya tak hisap rokok ! arak ! alkohol
lelaki yang taat kepada Allah , ibubapa 
lelaki yang berpelajaran dan kerja bagus-2 , wajib k?
lelaki yang jujur & setia . tamau madu-2 semasa hayatku masih ada ! haha

sebenarnya banyak lagi ciri-2 lelaki yg aku idamkan. tiba-2 kehilangan idea nk tulis apa kosong terus. tapi dapatkah aku lelaki yg aku nak nie? . InsyaAllah semoga Allah menetapkan jodohku dikalangan org yg seperti di atas buat ku . Amin . dahla aku malas nk fikiaq bab-2 nie . nk belajaq dulu k? cuma aku nk habaq awal-2. belajaq dulu baru bercinta k ye cik ana? . ahaha . InsyaAllah . # sorry k kalau ada yg mengguris perasaan korang tatkala aku mencoretkan luahan aku nie. mana nk tau korang terasa dgn 'couple nie' . tak salah cuma bagi aku ja ! . k sorry berbanyak . yang baik tu datang dari ALLAH yg buruk tu datang dari kesilapan aku sendiri. bye salam !

No comments: