My Bestfriends :'/

                      

                      Assalamualaikum ouls . Sorry bebanyak , this week aku mmg busy gila . sbb minggu nie ada karnival science . so aku kena tolong teacher aku buat macam-2 . Hurm , aku ada berita geram , sedih. nak yang mana ? . berita gembira rasanya takda hari nie. Okay aku cerita pasal bab geram okay?

                     Okay , korang pernah tak kena ejek dgn kawan-2 ? bkan psal nama Glamour ke apa , psal lelaki atau perempuan la . padahal kita tak minat pun budak tu . ada kan ? ada kan ? . Haa okay , bagus *senyum sampai ke telinga* . Cerita nie baru semalam ungkit , tapi takpe aku cerita jugak . smalam ketua kelas aku *nama dirahsiakan* tapi nama pnggilan glamour dia "lalat" . maybe dia ada tahi lalat yg comel. Allah ! kembang --' . Semalam , aku tgok dia . dia ejek aku Capital H *dirahsiakan jugak* , wei gila hot aku ! ha laa . mai-2 dia sebut capital H bila aku tgok dia ! . Hish tak suka lah . rimas tahu tak ? . aku tak suka la diorang panggil , ejek dgn nama tu . aku dah ada nama sedap-2 gatal nak panggil nama orang lain . Haish. aku perempuan bukan lelaki ! Aku dgn Capital H hanya KAWAN sahaja ! tak lebih dari tu . takde sebarang hubungan Special ! just BFF . bukan Boyfriends Forever. but Bestfriends forever . boleh si ketua kelas aku tu ckp " tak baik selindung" amboih hang ! nak kena makan kasut aku yang bersaiz 7 agaknya ! . mana ada aku berselindung . Ohh i see , maybe kitaorang selalu reply surat-2 bawah meja . yela , aku nie kan bukan jenis suka cakap dgn lelaki straight to the point accept important ! i repeat Just Important only !. Hurm , tak baik arhh korang tuduh aku dgn dia ada apa-2. kitaorang kawan je . janganlah fikir pelik-2. maybe la aku nie Caring sgt dgn capital H . tapi tu tak bermakna , kitaorang ada hubungan Special . aduhai , salah tafsir sungguh arhh diorang . geram tahu tak ??.. aku ambil berat capital H sbb dia kawan aku , dia bestfriend aku . tak bermakna dia boyfriend saya !! . ada jugak ea manusia perangai pelik-2 zaman skrg ? . Haa , yg paling geram skali , berani kawan-2 perempuan aku ejek aku dgn capital H tadi time budak lelaki naik atas ??? . ya Allah , demi Allah takde apa-2 la. Kawan saja ! . suka fikir pelik-2 ! . lantak diorang la ,aku dah betulkan fakta , tapi diorang still keras kepala , so tak boleh nak watpe . duk diam . kalau diorang ejek aku , aku akan marah ! dan menangis , hehe :) kan snang ? kalau tgok aku menangis , mesti diorang gelabah punyelah . senang je nak bagi diorang stop . Ooo , ketua kelas . hang mau sejarah 2011 dulu , berulang kembali ? boleh aje . aku bila-2 masa on ! . sekali lagi hang buat , tunggu lah ye ! . 

                  Hurm , yang nie paling sedih ! . dan aku hampir tak percaya ! . pagi tadi , aku tgok bawah meja aku ada surat . korang faham-2 je la siapa dia . dia la kawan baik aku , bestfriends aku , Lin . Tatkala aku buka surat ,, aku dgn semangat baca ! tiba-2 , ada beberapa ayat yg aku tak suka , sebak. ya Allah , sedihnya . bila aku dpt tau dia kena operation bulan 7 nie , trial exam kot !  . dia tanak kasi tahu penyakit dia , tapi aku dpt agak penyakit dia hadapi . korang tngok aku caring kan? . maybe benda nie la si ketua kelas tu berani tuduh aku suka dia . Sorry okay ! . aku caring sbb aku sayang kawan-2 aku ! . selain rabbani , asyraf bff aku , si lin nie pun bff aku jugak . Erm , dia kata dia akan mati la apa la. Ya Allah , lin aku tahu kau kuat ! aku tahu kau boleh hadapi ! . tapi janganlah ungkit perkataan "MATI" dpan aku . aku mmg pantang kalau orang sebut mati-2 dpan aku!  . aku nie mudah sensitif ! . menangis aku baca surat kau lin ...... sampaikan kawan-2 aku tanya " farhana , hang menangis ke ? " aku jawab " takla , mata masuk habuk" ,, kau tahu tak aku sayangkan kau ! aku dah anggap kau mcm abang aku sendiri ! . kau la bestfriend aku . kau selalu mengadu dkat aku , aku mengadu dkat kau . macam dah adik abg ! dah macam-2 kita kongsi masalah , kau banyak tolong aku ! jaga aku punya fb .. sedih ! janganlah berwasiat-2 , sedih aku ! . kau nak aku belajar rajin-2 ? . InsyaAllah aku akan buktikan , tapi aku harap kau akan hidup dan capai cita-2 kau . aku ingat lagi kau ckp " nanti aku bila besar , aku nak sgt jadi Navy" ya Allah , aku harap operation lin nanti berjalan dgn lancar , penyakit boleh disembuhkan , dan dia HIDUP ! Amin . aku sbagai seorang hamba , hanya mmpu berdoa ! . aku takde kuasa , nak pulihkan . hanya Kau saja ya Allah dpat sembuhkan penyakit yang dihadapi oleh kawanku ni. aku tak dpat bayangkan , andai dia pergi . ya Allah :'(( , mesti sedih ! aku akan menangis . diala teman aku luahkan perasaan aku . kalau dia pergi , takde lagi panggilan dia selalu panggil dkat aku " Intan payung , Cik Ana , Princess , tuan puteri " . sebak lah ! :'( . aku nie bukan boleh , kalau kawan-2 aku ckp yang pelik-2 . aku akan marah ! yang lin nie , duk ckp aku akan mati la apela. lin , Hanya Allah je yang mampu mematikan kau , kau doalah semoga Allah panjangkan umur kau ! . Allah itu maha Berkuasa.. perjalanan kau masih jauh , ibu bapa kau nak tgok anak diorang berjaya. jadi kau kena kuat , tabah hadapinya ! Allah nak uji kau ! jadi kau kena redha , dan tabah ! . aku tahu kau boleh ! aku tahu kau kuat ! kau kan kawan aku ! aku nak kawan-2 aku semuanya happy-2 . aku tak sanggup kehilangan kawan , walaupun dia sejahat mana pun aku akan sayangkan dia ! . kau janganlah fikir yang bukan-2 Lin . Erm , :'( .. aku sanggup mati demi kebahagiaan kawan-2 aku . aku tanak diorang terseksa ! . dan kau lin , aku akan sentiasa doakan kat kau . semoga operation kau , berjaya ! dan kau dpt diselamatkan ! Amin . Ingatlah Allah selalu , InsyaAllah kau akan selamat ! . aku selalu perhati kau dalam kelas , kau selalu mcm sakit , selalu tunduk-2 bawah meja .. sedih aku tgok ! , sdangkan hazreen, mimi , rabbani & kawan-2 lain  sakit aku risau nak jadi gila, apa lagi la kau ! . jadi kau jangan fikir yg bukan-2 ye lin ? . aku & kawan-2 yang lain sayangkan kau ! . ada satu lagi berita sedih aku dpat , tpi aku kena pastikan dulu betul atau tidak. kalau betul aku akan sampaikan :'( . nape hari nie banyak sedih ? . Wa'allahualam .setiap yang berlaku , pasti ada hikmahnya ! -SHSHA- :'/


                       

No comments: