Selamat Berpuasa !!

Assalamualaikum^^ 

         Ahlan wa sahlan ya ramadan ! =) Harap esok kita semua dapat tempuhi puasa dengan sabar dan ikhlas ye ?. Hehe,dah ready ke ?. Hari nie dah start solat terawih, best kan? . Syaitan semua kena ikat , so tak payah takutlah hantu-2 kan?. Haha budak-2 suka sangat kata malam ada hantu. Aku tgok nakal gak budak-2 dekat taman aku nie , ada yg main mercun time solat ! haish putus jari jangan nk nyesal k?. kesian dkat imam & makmum semua , sembahyang ! terkejut weihh.

Petang tadi, ada makcik polis call abah . Hurm pakcik Taib , kawan baik abah baru je meninggal dunia petang tadi ! ya Allah , sedihnyaa :'//. Beliau kena langgar lori tak silap. Aku ingatkan excident biasa je, tengok-2 abah kata arwah pakcik taib meninggal. Arwah muda lagi dari abah ! .Beliau adalah kawan baik abah waktu abah kerja dkat N9 . Hurm , sedih kan?. Hari nie jumaat , Arwah pakcik Taib tu meninggal dunia hari yang baik., semoga dosa-2 nya dihapuskan dan berada dalam kalangan orang-2 yang beriman ! Amin, Arwah berulang alik pergi kerja. Mesti anak dan isteri arwah sedih kan?. dahla esok puasa, tak dapat menikmati sahur, solat terawih, buka puasa sama-2 . Sedihnya ! tambah-2 anak-2 arwah pakcik taib kan?. kalau aku jadi anak arwah msti sedih. Kehilangan ayah yang tersayang di bulan yang mulia :'/ . Aku sangat bersyukur kpd Allah S.W.T kerana masih panjangkan lagi abah & mama ! aku bersyukur sangat-2. Pemergian arwah pakcik taib menyedarkan dan menginsafkan aku betapa pentingnya ibu ayah :'(.Semoga isteri dan anak-2 arwah tabah ! , aku tak dapat bayangkan. Arwah tak sempat berpuasa dan raya bersama-2 ahli keluarga. Aku rapat jugakla dgn pakcik Taib waktu abah aku kerja di sana. Takziahh ! . Al-Fatihah untuk arwah pakcik Taib . Semoga Arwah dicucuri rahmat ! AMIN !.....

 Say goodbye to Bulan Syaaban , Say hello to Bulan Ramadhan :)
Hurm, for PMR victim get ready with Trial PMR . Oh ya Allah ! I can't believe it yett.
Maybe next week , we'll exam ! My percent just 50%? . Where are 50% more?..
Ya Allah, i hope i can do it ! InsyaAllah . I will do the best in my Trial PMR
i want to get in MRSM or SMKA. 
Pray for me ! thankyou :)

#Selamat Berpuasa Buat Semua Umat Islam
Berpuasalah dengan sepenuh ikhlas
Kumpulkan amal ibadat sebanyak yang mungkin
Beruntungnya sape yang dapat malam lailatulqadar kan??.






No comments: