Exam ? :o



Assalamualaikum ! Selamat malam ye ? memandangkan aku tgh post pada waktu malam. Ehh korang sihat tak ? I'm really miss ....this blog, haha asal ingat aku rindu korang ea ??. Haha jahat kan aku ? bluekk :P . Oh ye , maafkan aku kerana menghilangkan diri . Act, kan haritu aku dah beritahu yg aku akan mengalami Gempur kali ke-2 ? Ingat tak ? ,kalau korang tak ingat cari sendiri ye ? aku tak larat nak kasi link. Alhamdulillah semua berjalan dgn lancar ujian aku kali nie, dan hari nie adalah subjek yg terakhir iaitu KHB . Okay gaya mcm dah habis PMR kan ? , no ! no ! no ! ada lagi lah PMR . Duppp dappp nervous kowt . Tak silap aku tinggal 2 minggu je lagi. Hah ape persiapan aku ? Hurmm no comment. Gempur nie habis pkul 4.30 ptg kowt, ya Rabbi ! mengantuk den. Yela, mana pernah jwb exam wktu petang ? mcm dah bdak SPM pulak aku tengok. How about my examination ? kebanyakkan ckgu amik dari soalan-2 dari negeri lain. Mmg ye punn ! Dann aku dah check skema melalui mr.google . Ya Allah, ade yang ok dan ada yg KOOOOOO ! . Aduish, macam mana nie ? math aku tak check lagi . Takut aku ! paper 2 mmg snang dan alhamdulillah ckgu tersalah print so ada soalan yg melibatkan algebraic, indices, simplify,express semua tak masuk ! Syukur sangat-2 , mmg nervous koo . Tapi paper 1 aku rasa K.O sbb ada yg aku kira tak dpat ! Ish, aku kalau tak dapat , aku rasa-2 je dan aku bulatkan jawapan ! mmg teruk aku ! , tadi aku tgok ain bdak pandai kelas aku tu dpt Math 40/40 ! Okay, dia mmg Ratu Mathematics, jangan hairan la ye ? . bagila soalan mcm mana pun dia dpt jawab ! , lagi-2lah kertas 2 kan ? mesti dpt full marks. Okay, aku jeolous dgn kepandaian yg dia ada . Tapi bila aku fikir balik , dia usaha sbb tu dia dapat ! betul tak ? mana ada budak yg baru lahir terus-2 jadi pandai ?? kecuali Allah bgi kuasa ajaib dkt dia. Aku ade usaha jugak, tpi takdelah usaha seperti ain, baca pn halai balai je . Hurm, mmg salah aku pun ! aku yg baca last minute. Itu pengajaran buat aku. Dan PMR hanya tinggal 2 minggu je , adakah aku sempat melakukan persiapan buat terakhir ?? InsyaAllah. Mulai skrg aku kena banyak buat latihan. Buku tu kurang lah, sbb cikgu ckp bkn masa dh nak baca cuma buat latihan sambil cari jawapan dlm buku itu dah dikira Study ye anak-2 ? :) . Soal math dan sn aku kena banyak buat latihan begitu jugak bi bm khb ba pi geo sj . Aku harap biarlah aku teruk di peperiksaan dan ujian-2 yang telah aku lalui, tapi terbaik waktu PMR . InsyaAllah  . Kdg-2 Allah buat sesuatu tu msti ada hikmah, Allah tak nak kita terlalu yakin dan selesa bila kita dpt A A A A A A A A A dlm subjek sesuatu , nti kita confident dan tetiba kita drop.Lebih baik kita drop awal-2 dan naik secara tiba-2 , Mantopp ! . Hurm, aku akan buktikan kpd mak ayah ,cikgu-2 dan kawan-2 aku yang aku nie boleh dpt 9A ! ,InsyaAllah. Biarlah diorang fkir yg aku nie tak kn dpat 9A , dan aku akan buktikan secara diam-2 ubi ! . Mcm cikgu-2 target budak nie dpt 9A budak tu dpt 8A ,tapi aku tak kisah . Bukan betul pn jangkaan cikgu tu , cuma usaha seseorang pelajar tu je yg dpt mengubah Target cikgu tu . Oklah aku dah penat type dan aku nak tidur , Salam :) Baca doa & basuh kaki ye ? Maafkan kesalahan orang lain ! 



Aku nak jadi seperti study hard, stay calm, and succeed ! InsyaAllah :) Bittaufiq wannajah !

No comments: