Teman Sejati ~ ~

Assalamualaikum ! :)


Entry kali nie aku nak tuju kpd kawan baik a.k.a Best Friend Forever ,Forever and Forever till Jannah. InsyaAllah :) . A special for you Lin .. Aku harap kau suka dan baca betul-2 tau ! Hayatilahh.
                

            Act, aku tak ingat pun mcm mana kita boleh rapat ? even kita sekolah sekali tapi kita tak pernah tegur pun kan ? apa lagi nak bergurau-2.. Kita mulai rapat dkt Facebook , maybe ? . Kita berkenalan di laman muka buku , aku tolong kau cari email kau time kau kena hack,, oooooo. Hahaha , aku dah mula melalut ! . yela time tu kan aku je yg boleh harap *harapla sgt*  cari email kau time kau kena hack dgn capital H ? . And then mamat puteh tu pulak hack aku sbb aku tolong kau ? , Ohh tidak. selamat lah kau pun pandai bab hacker nie. Kalau aku tak tolong kau , mesti aku tak kena hack. Tapi aku fikir balik, Allah nak aku dgn kau kawan rapat ! . Dan mulai tu jugak aku dpt tahu Hacker tu apa ? kalau tidak aku mcm katak bawah tempurung. Haha, aku nk sgt belajar hack tapi kau ckp kena bela virus ? Huhh nanti hang pulak PC aku ye ?.  

        Semenjak dari tu kita mula rapat dan rapat mcm adik abg , bukan seperti gf dan bf ya ? haha. Aku anggap kau mcm abg sbb kau lahir bulan april dan aku bulan may ! kiranya aku lah muda dari kau :P :P . tapi kau tak nak mengaku , kau kata kau baru 3 tahun , eleh aku daripada embryio , ehh ape nie masuk chapter 4 :Reproduction science plak nihh ? haha. Kita rapat sgt tak dlm dari facebook, twitter ? sampaikan orang ckp kita nie ade ape-2 ke ? haa, aku kalau org ckp mcm tu dkt aku , aku bash je diorang ! hok alahh nak rapat pun tak boleh bknnya couple apa pun , kawan je. Time tu jugak la pelbagai dugaan aku terpaksa tempuhi.. classmates kita terutamanya Husaini,,Wan,,Asyraf,,Ain ,,Wannie, Yati,Mimi,,Nazrul,, semua lah ejek aku nama kau . perghh , sabar je lahh !. tambah-2 lagi kalau nama kau kena panggil , nama aku pn kena panggil mula lah ada orang buat-2 sakit tekak "EHEM" "EHEM" nak je aku tampor diorang tuh ! . Kau selalu luahkan perasaan kau , cerita kau dkt aku. Kau kenalkan aku dgn akak tina dan abg zack , aku nk ucap terima kasih dkt kau ! :D aku sungguh gembira dpt kenal dgn arwah akak dan arwah abg zack. Aku dah anggap diorang mcm family aku. Aku ejek kau bila aku dpt tahu kau suka budak tu ! haha jahat kan aku ? aku mmg jahat pun. Mcm mana tah kau boleh dpt no aku ? Maybe dari mimi. Semenjak tuhla , ade je vibrate dkt handphone aku. Boleh dikatakan setiap minggu kau balik asrama , kau texting aku. kesian dkt kau , habis kredit kau ,aku kerjakan xD ! . 

          Kau selalu kejutkan aku dan kawan-2 aku untuk solat malam . Terima kasih ! , dan part yg paling aku sedih :'( kau ada penyakit buah pinggang. Aku sangka kau sakit paru-2 sbb kau ckp dkt aku , kau batuk berdarah. rupanya kau sakit buah pinggang, Kau cerita dkt aku selepas teacher bincang psal Excretion. Okay, lebih aku sedih lagi kau akan operation hari jumaat nie , dan aku harap sgt pembedahan kau berjaya ! dan kau dipanjangkan umur ! . even , kau selalu ckp "mana tahu , aku akan mati ke ?" setiap kali kau sebut "MATI" , aku akan marah & menangis sbb aku tak suka kawan baik aku ungkapkan perkataan mcm tu , kalau aku takpe. sbb aku sayangkan kawan-2 aku ! aku nk kawan-2 aku berjaya ! Tapi aku sgt yakin lin yg kau akan selamat ! . Kiteorang dkt sini akan doakan untuk kau .. kau kena tabah dan kuat ye lin ! kau kena ingat ape yang selalu aku nasihatkan dkt kau . 

     Kalau kau pergi , dgn sape aku nk texting ? dgn sape aku nak cerita ? dgn sape aku nak luahkan perasaan aku ? . Kau selalu panggil aku Tuan Puteri, Intan Payung, Cik adik, Cik ana , Princess. Kalau kau pergi ? sape nak panggil aku mcm tu ? :'( .. Aku dah anggap kau mcm abg sendiri , tak sanggup aku tgok kau pergi .. Kau ckp hari selasa nie kau last duduk di SP , lepas tu kau akan pergi ke TM , okay sungguh aku sedih. Selepas nie , aku tak dpt tgok kau dkt sekolah. Tak dapat surat bawah meja aku , tak dapat tengok kau tulis dkt meja aku. Kau baik sngat dgn aku, kau banyak tolong aku . Kau banyak nasihatkan aku , kau bagi semangat dkt aku. Kau selalu ingatkan aku. Semoga persahabatan kita akan kekal di dunia dan di akhirat...                  


     Maafkan aku sekiranya aku pernah buat kau terasa, sakit hati, marah & sebagainya. Dan maafkan aku andai aku pernah ketawakan kau , ejek kau dgn nama-2 perempuan yang kau minat , perli kau ! . Aku tahu aku banyak buat dosa dgn kau .. Aku maafkan kesalahan kau even kdg-2 kau suka buat aku marah , geram & sakit hati. Tapi takpe aku tak kisah, biasalah asam garam di dunia nie. Sorry ye hadiah takla seberapa , aku ingat nk hadiahkan kau Al-Quran. tapi aku terpaksa tukar plan sbb aku tak sempat pergi kedai. Aku beli hadiah tu je dkt kau , hadiah aku tak dela mahal mcm kau . Satu lagi, jagalah gambar yang aku bagi tu ye ? simpan elok-2 . sorry sekali lagi sbb tak letak gambar Azmi , Zakwan , Zaid, Alip dan Arip sbb aku takde gambar diorang. Aku mintak dkt kau , tp kau tak kasi dkt aku pn . It's okay , kau ingat la kiteorang dkt sini ye lin !. Jangan kau dpt kawan baru dkt TM , kau buat-2 lupa pulak dkt kiteorang ! .Semoga kau dpt jumpa kawan yang lebih baik dari kiteorang di sini. Aku akan merindui persahabatan kita kira-2 dkt 8 bulan camtu. Aku akan sentiasa ingat pesanan kau , kenangan aku kawan dgn kau ! , satu je kau mintak dkt kau ..... Kau jangan tinggalkan kiteorang di sini , maksud aku kau pergi ke alam barzakh :'((( . Kau kena kuat ! dan berdoa dkt Allah semoga kau panjang umur selepas Operation tu. aku harap kau akan texting aku "Ana, operation aku dah berjaya" jangan aku terima texting yang "Lin sudah meninggal" Ya Allah aku tak snggup kehilangan seorang sahabat yang aku rapat dan sayangi . Aku tak sekuat dan setabah itu . :'(  ye lin , sorry aku luahkan dkt sini , aku nk tulis dkt surat tapi tak larat lah, ape-2 inform dkt aku ye ? jangan lupa nasihat aku. Kau boleh ! Kau kuat ! Kau tabah ! lin.  Jasa kau tak dpat ditandingi dgn hadiah .. Salam

                                       KAU ADALAH TEMAN YANG PALING BAIK ! :")
             AKU DOAKAN KAU AGAR KAU BERJAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT........
                                      I LOVE THIS FRIENDSHIP LIN ! :) DON'T BREAK IT !
                                                           BI TAUFIQ WA NAJJAH !

TEMAN SEJATI 

Selama ini kumencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci
Bersyukur kini padaMu Ilahi
Teman yang dicari selama ini
Telah kutemui

Dengannya disisi
Perjuangan ini
Senang di harungi
Bertambah murni kasih Ilahi
Kepada Mu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan kasih sayang kita
Kepadamu teman
Kupohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telahku ungkapkan segala-galanya
                         

No comments: