Best Moments ~


Assalamualaikum ! Wink Wink ~ 
Ehh korang sihat tak ?. #Asyik ayat nie je ?. Haha, sorry ye aku dah lama menghilangkan diri mcm lagu nie "Sesaat Kau Datang,Sesaat Kau Hilang" Haha, sebab minggu ni aku terlampau sibuk sibuk sibuk gila Ceh mcm dah kerja pulak ye aku nie ? Well. macam mana tak sibuk ? last minute diorang beritahu ada exam agama ? .Dahla aku tak dtg hari isnin tuh, ponteng :P . Nasib baik aku call kwan aku, tanya. Mai-2 dia ckp "Weih,esok exam tau?" Ha ? mak oitt kata next week ? apo kono nie ?. Hai sekolah mmg suka buat aku mcm nie tau dakk ?. Terus aku buka buku hafal ape yg ptut. Okay last minute baru kalut nk hafal, ha cantik.. Alhamdulillah, boleh la aku jwb harap dpt yg terbaik dan masuk 4FB, even aku nk pindah tapi mana nk tahu kena stay kejap dkt sekolah aku tuh. Kita lupakan ye pasal exam ? Jangan bagi aku stress sgt dgn benda-2 nie,haha.

Next kita bercerita tentang raya ? , okay how about my eidul adha ? , biasa je. takde korban tapi ade ketupat, hewhew. Along aku balik sini dan angah aku jumpa dia di Kulim.dah makin bulat perut kak ngah    ye ?. Raya ketiga baru balik kg, sbb cousin aku tunang. 

Hehe, hari nie form 3 pergi lawatan ! even 1 hari tapi best ape sbb bersama dgn kawan-2 :') . Haha yang aku nak tergelak bila cikgu ckp "Esok kita pi kilang roti" Aku kata dalam hati aku, ehh takde tempat lain ke ?. Tapi betul jugak, bila cikgu suggest nk pergi pinang dan perak, kiteorang semua ckp tak nak , tak best sbb dah biasa pergi. tengok-2 pergi kilang roti je ? tadi form 4, form 1 & 2 perli je , hek eleh tahu lah diorang jeolous tak dapat pergi :P. Diorang ckp batch kiteorang tak best, biarlah yg penting bersama kawan adalah kenangan yg tak dpat dilupakan.First sekali tunggu bas, okay lambat gila baq hang ! haha. Ada 10 orang naik kereta cikgu dan teacher *Arghhh,Hentak kaki !* .Ini tidak adil ! tidak adil bagiku ! . Sampai turn aku nak naik bas, bas dah penuh ! huhh, mcm tin sardin tahu tak ? Penuh & Padat. Kerusi pulak tak cukup, kan bas seat ade 44 mcm tu je, yang kiteorang nie ramai ! mana la nak muat ! . Aku terpaksa duduk depan dkt dgn uncle yg bawak bas tu, haha .Aku share sikit kerusi dgn kawan-2 aku,  sharing is caring lah kan ?.Mula-2 tu pergi Kilang roti yg ade selalu duk jual dkt kantin sekolah aku -.- , hidayah ? haha mcm kawan aku pulak. kiteorang ejek dia kata dia punya kilang, best gaklah, sekurang-2 nya dapat ilmu jugak kan ?. Adelah yg pembuat roti tu dalam kalangan form 3, diorang besar weih sekolah agama baling kowt, #SempatTanya. Haha, kawan-2 aku ckp diorang ckp handsome ? Ehh yeke ? ade aku kisah ? hahaha.
 Next cikgu ckp nak bawak pergi jeti dkt Merbok tuh, alaa kalau tak tahu search dkt mr.google ye ?. Nk kata best tu takde lah sgt, biasa-2 je, sbb aku pernah dah pergi situ dgn mimi,dayah,wanie, ain farhana. so aku tak berapa kisah sgt, cuma dgn ramai kwan tuh lain la sikit kan ?. And then, pergi muzium arkeologi lembah bujang. Mula-2 cikgu tanya nak pergi tanjung dawai atau candi ? ramai ckp nk pergi candi, so pergi lah. Aku pun excited lah kan ? , baru first time pergi kan mesti lah perak haha. Dari kilang roti hingga ke candi aku duduk di depan dlm bas, sakit woooo . Kesian kan ? *sobsob. Balik tu aku rembat awal-2 , haha kan senang. Dkt candi tuh boleh la best jugak, kiteorang pergi tgok air terjun dulu, lawanye ciptaan Allah :') , nak je aku terjun tapi aku tak bawak baju dah la pakai baju sekolah pulak tu..Then aku dgn atikah masuk dlm muzium,time tu aku buat perakkk. haha, masuk-2 terus baca artikel dia, sempat lagi hati aku ckp "Ehh, nape lah masa dulu-2 nie tak datang sini ? boleh gak tau pasal sejarah, dah lepas PMR baru nak lawat ?" sbb setiap kali aku nk pergi candi,,ayah aku kata tempat tu keras. Okay, lepas tuh aku dgn atikah pergi naik atas nk tengok tapak arkeologi tuh, best ! mcm nak naik kota A famosa pulak ye ?. Mmg penat lah naik tangga turun tangga dgn atikah, atikah duk tolak aku suruh lari, ape lagi ? lari lah, semput aku ! , haha. Aku rasa kalau aku jogging dkt situ mesti boleh kurus, sbb yela naik turun tangga mcm dkt batu caves dah aku rasa. Last sekali, baru la kiteorang balik dalam pukul 1.15 mcm tuhla sampai sekolah. Semua tgok je, nak je aku sumbat stoking aku bila diorang tanye "Tak bawak balik roti ke ?" Tahulah perli pun. Kelas aku ade buat jamuan, buat dkt lab. sedap, makan nasi tomato ! yela mau tak sedap sbb tak makan lagi dari kilang roti hingga candi. cuma alas perut dgn roti je . Lepas tu takpelah , dah lepas makan tu Azmi datang dkt aku , dia nk tanya pasal buku koko tuh, dia ada tanya aku soalan yg pelik-2 tahu tak ? dia tu mmg mcm tu. dia ada tanya mcm nie :


Aku : Ehh hang buat lah sendiri, kira mcm tu mcm nie
Azmi : Hg kan pandai ? *bodek. 
Aku : Mana ada pandai, biasa ja
Azmi : Hang pandai lah kalau tak mcm mana hathim boleh couple dgn hg ?
Aku : Weihhh ! bila masa aku couple dgn dia ???. Kawan ja la. Pandai ja hang norhh
Azmi : Yala, dia sayang hg. Dia sayang hg kan ?
Aku : Entah, mana aku tau tanya lah dia
Azmi : Dia cakap dkt aku dia sayang hg , dia sayang hg kan ?
Aku : *Buat muka blur -....- tah ha la kowtt
Azmi : Ha, ngaku pun. Hang sayang dia kan ?
Aku : Dak, mana ada lahh. sapa kata aku sayang dia ? *Tipu syang dia sebagai kwn dan abg
Azmi : Tadi hg ngaku
Aku : Apa dia hg nie ? gila pelik2 lah hg nie. dah la dah siap pun
Azmi : Aku habaq dkt dia aa.
Aku : *Geram rasa mcm nk tumbuk muka dia ! , dan aku lari dkt kwan-2 aku

Hahaha, dia tuh mmg pelik lah ?,.tak kan aku nk mengaku sayang kawan aku plak ? korang mcm tak faham dgn perangai budak laki nie, orang ckp A , diorang fham B . Payah, better aku diam je. Ohh ye, tadi time aku balik aku lalu dewan exam, aku nampak crush aku mcm kerut dahi je jawab ! hehe. Takpe awak, saya yakin yg awak dpt jawab dgn baik ! InsyaAllah. lepas nie tak dpt dah jumpa awak , kalau ada rezeki kita jumpa lagi tahun depan :") I will miss you my darling crush F, hahaha. GEDIK ! Kbye, penat korang baca kan sorry ?, hehehe. salam




(Aku tak amik pun gambar budak form 3 tuh, tak penting okay ! )



Aku malas la nak upload, hehe tgok di fb aku ya !

No comments: