Cerita-cerite

Hai =) kami dah cuti hari ni. Hampa sekolah lagi ka ?, heheh. Tak apa hampa nanti cuti jugak esok. macam mana dgn sekolah ?, best tak ?. Alhamdulillah semua berjalan dgn lancar. tapi add math, account tak belajar lagi lah, sedih. kebanyakkan semua cikgu yang masuk tak mengajar lagi , maybe awal lagi yela kiteorang baru naik form 4 tak tahu pelajaran yang macam mana. tapi ahad ni ada add math ! cikgu lelaki baru ;) ganti cikgu azman yang pernah ajar aku math, harap cikgu azley tu masuk ! i can't imagine add math, orang cakap add math susah, tapi aku nak try dan kalau boleh tak nak drop subject tu, harap aku boleh follow :). 

Homework tetap ada, even awal tahun tapi homework wajib ada. aku baru siap separuh, sikit lagi nak siap. dah siap balut buku semua. minggu ni tak banyak cerita la, tak menarik je aku tengok. hahak. okay hari ahad ni, perhimpunan ! ohhh tidaakkkk. aku jadi pengacara majlis perhimpunan, zzzz. macam mana entah ustazah sharifah pilih aku, kebetulan aku lalu di depan bilik dia. dia panggil aku, dia tanya aku boleh jadi pengacara hari ahad ni tak ?, aduhh aku pergi angguk je. kenapa aku tak fikir dulu ?, alahaii. tapi tak apa, memandangkan senior-senior yang dulu dah tak ada aku tak ada la takut sgt,

Satu je masalah aku. aku cepat gelabah dan kalut, sama je kan maksud dia ?, haha. tambah-tambah depan orang ramai, ishh cakap bukan main laju. harap hari ahad ni , aku tak kalut semua dan cakap dgn lancar, mintak dijauhkan kalau cakap gagap ke tersasul ke. cehh macam nak cakap dpn tv pulak kan ? yela mau tak takut , perempuan aku tak kisah sgt, lelaki tu aku malas nak tengok belah lelaki, segan boring semua ada =_- i hate it ! aku nak duduk bawah la, tak nak naik atas kandang tuh. buat malu je, haha. mcm di mahkamah pulak. aku ni selalu gabra, aduhh ! macam mana nak presentation di depan U nanti ?..

Whoot ! Whoot ! piwittt, ahaha. siapakah jejaka yang errrr,,, handsome di atas ni ?. diorang bukanlah suamiku, dan bukanlah pakweku begitu juga abangku dan abang angkatku. haha banyak ku ku pulak aku ni, diorang ni abang ex-senior sekolah aku dulu, sekarang diorang dah 19 tahun, jarak 3 tahun kowt dgn aku, haha kiranya bila aku form 1, diorang form 3 , aku form 2 diorang form 5. 

Macam mana aku boleh kenal dan rapat ea ? , ehem cerita dia macam ni, dulu diorang kawan abang angkat aku, skrg tak tahu la diorang still rapat ke tak., haha kiranya diorang boleh dianggap sebagai tiga abdul, doremi la ni .abang angkat aku nama ilham ,er aku tak tahu sekarang kiteorang berangkat ke tak lagi, sbb dia senyap aku pun senyap, hahak. tak tahu status ! , okay. 

Pada masa yang sama, aku terapat lah dgn diorang berdua ni termasuk abang angkat aku, tapi kiteorang tak pernah jumpa di luar pun cuma di sekolah je, tu pun senyum kambing, zzz. diorang berdua ni rapat la jugak dgn aku, diorang panggil nama manja aku "ana" haha. aku dah anggap diorang macam abang sendiri je, tak ada lebih-lebih. yang baju hitam tu abang adi, dia gila rapat dgn aku sampai abang angkat aku pun tak rapat sgt dengan aku, haha pelik ? , orang lain yg ambil orang yg lain boleh rapat. 

Yang baju putih tu, abang aifa.orang ramai cakap dia macam zizan, ada ke ?? , maybe tang hidung dia mmg tinggi . haha, abang adi belajar di kuin dan abang aifa di kuala lumpur and my adopt brother in usm kelantan.baguslah sekurangnya diorang ada matlamat nak belajar,haha. 

Korang percaya tak? abang adi dgn abg aifa kampung diorang sama dgn kampung belah ayah aku ? mula-mula aku mmg tak percaya, lastly aku percaya. yela, dua sekaligus abang senior aku sekampung dgn aku, fuhh kuasa Allah kan ?, tu sbb kiteorang rapat. selain aku dah anggap diorang sebagai abang, aku anggap sebagai cousin aku lah, entahlah kami ni ada darah daging ke tak ?, manala tahu dulu-dulu tok moyang kiteorang rapat ke apa ke. aku tak pernah lagi beraya di kampung diorang berdua, sbb malu lah, hahaha. nanti la, bila aku besar sikit aku beraya rumah kampung diorang. 

Korang nampak tak yang baju hitam tu macam tough sikit ?, haha . dulu aku perli abang adi yang dia nampak kurus. seriously, dulu dia gila kurus dan tangan dia alahai kecil la. hehe tak baik tak baik. skrg, ya Allah tough gila, ni mesti dgn motivasi aku dkt dia ni, dulu aku motivasi dia suruh makan banyak-banyak, tengok ! tangan dia dah macam besar, wooo. berisi la sikit dari abang aifa tuh :P.boleh jatuh cinta aku kalau nampak abang adi real,  haha *melawak*, rambut dia dah lebat dan banyak, dulu nipis je macam tak ada rambut, nak tergelak pun ada bila tengok.. abang aifa sama je style dia buat pacak. well skrg kan diorang dah matang, tahun depan nak masuk 20 tahun dah, of course la banyak perubahan.

Lain gila aku tengok diorang, dulu masa aku hingusan lagi diorang lain. sekarang dah lain, thats why aku terkejut dan ambil gambar ni, diorang la abang senior aku yang baik dan rapat dgn aku :). dah lama aku tak jumpa diorang semenjak diorang dah tinggalkan sekolah aku. jumpa di jalan pun tak, even sp ni kecil , tak pernah aku terjumpa orang yang aku kenal di tepi jalan. pelik kan ?, padahal kl lebih besar. aku dah hormat diorang macam along aku sendiri tambah-tambah abang adi, dia yang paling banyak aku kongsi dan motivasi dkt aku...semoga diorang semua berjaya di dunia dan di akhirat ! =)


2 comments:

sabella mohamad said...

add math ok je dik . just kena focus 100% time belajar . kalau tak , mmg ketinggalan la . belajar leklok ye dik . akak da jd lepasan spm . hihi seronaknyeee ;p

dikna said...

hehe inshaaAllah :) terima kasih ye akak. wahh boleh la relax