Kem ! Best

  

Mehh sini aku nak cerita ! hehe, tiba-tiba aku banyak idea pulop nak cerciter dekat korang. Kan aku dah janji yang aku akan cerita pasal kem kalau aku dah dapat gambar dari akak senior. Baru nak bagi pendrive dkt dia bila bukak sekolah nanti. tapi adik dia dah upload dlm fb. Thanks dik :). sayang kau ! hahaha. Amacam best tak kem ? boleh lah. tapi tahun ni banyak aktiviti ! penat walaupun tak ada jungle trekking. Okay jom ! aku cerita dari A to Z.

Masa pagi sabtu tu , memang kelam kabut lah. haha dgn nak wish dkt along aku lagi, sempat lagi ooo online fb :P tak boleh blah, demi mu along , adik mu sanggup online. masa tu dlm pukul 9 lebih dah, aku kena datang sekolah dlm pukul 10 pagi. tapi tiba-tiba mama ckp

"Nak ikut ! sat tunggu mama".

Alamak nak tunggu ibu aku memang lama lah kan, al maklum orang perempuan. hehehe, masa tu dah pukul 9.40 a.m. sekolah aku tu jauh, bukannya depan rumah. kena ambil masa 30 minit nak sampai, mmg kelam kabut lah. sampai sekolah pun pukul 10.15 a.m. itu pun ayah aku rush, kalau tidak tak sampai lagi. Elok-elok sampai depan sekolah, bas dah start. Kawan-kawan aku dah masuk dlm bas. Fuh, dgn cepatnya aku salam dan cium pipi ibu dan ayah aku dan terus ambil beg , masuk dlm bas. nasib baik sempat ! kalau tak aku kena trip yang kedua. bas satu je ! yang satu lagi pergi kl. so kena buat 2 trip, aku trip 1. lepas dah booking dlm bas, aku turun nak pergi daftar dkt sekolah. nasib baik sempat weih !. memang berpeluh-peluh aku, mcm kena kejar hantu. 

Uncle yang bawak bas pun satu, bawak laju ! mcm apa lagi. dah la jalan bengkok. pusing-pusing ~ sampai aku rasa pening. sampai je tempat kem tuh, kena masuk ke dalam mcm dlm gambar di bawah ni. amboi, mcm masuk dlm kampung pulak. 


Ada sungai ! yeay. tapi tak mandi pon -,- , ni adik junior ambil gambar.


Banyak aktiviti la kitaorang buat, tapi aku tak larat la nak list. sorry ea. macam-macam
yang ni pasang khemah, agak jakun lah first time pasang khemah dan tidur dlm khemah, huaha dulu mana ada aku join perkhemahan. yang paling best mandi air bukit ! sejuk naa. mengigil aku , huuu. dan masakan cikgu memang sedap lah ! nak lagi ~




Mana aku ? hehe. tudung aku serabai tak mahu jadi pulak lipatan. mencik ! haha. setakat ini sahaja ya ? sorry sbb sikit sgt gambar. aku tak larat nak update panjang-panjang. banyak aktiviti sebenarnya, yang ni paling aku suka lah !. okay bye ~ Assalamualaikum :)




No comments: