Pulau Pinang ! :)



ASSALAMUALAIKUM

Hello ouls ! nampak tak aku tgh rajin post ? hehe. Okay semalam aku dgn ibu ayah aku pergi pulau pinang. pinang mari ! pinang ada kena mengena dgn kampung ibu aku, tapi aku kurang la jarang rapat dgn belah sini. Ibu aku selalu marah, dgn belah ayah aku bukan main lagi aku rapat. Siapa suruh tak bawak orang kerap-kerap masa kecil ? :P. lagipun datuk dgn nenek belah ibu dah tak ada,Al-Fatihah. masa dalam perut ibu aku lagi. Along aku je sempat tengok tu pun nenek, gambar datuk dgn nenek aku pun tak ada. Semalam, aku tgh tidur ni, hehe kantoi tidur lepas subuh ! penat tak habis lagi. tapi dlm pukul 8.00 pagi, ibu aku kejutkan aku. 

Mama : "nak pi dak ?" 
Aku : "Haa? nak pi mana ? (Mamai)
Mama : "Nak pi pinang, jom la siap lekas ! abah ada urusan
Aku : Iyolah, sat nak siap lah ni

Haha, aku kalau bab jalan, no 1 ! . Ish, teruk bab belajar , erm no 20. hehe, entah lah tiba-tiba je ayah aku ada urusan. rupanya nak pergi USM. sebab nak pergi pusat racun , adalah kerja. korang nak tahu ? tak boleh :P rahsia . hekhok. Besar weih USM tuh, first time jejak sana. Ingat nak jumpa abg cousin, tapi ayah aku kata dia ada class kowt, tak jadi lah nak jumpa dia. 



Then, kitaorang pergi Bukit Bendera, malangnya jalan jem ! sesak ! harggghh serabut. pergi-pergi tak ada parking pulak, last sekali balik lah. cuti cina ni ramai sungguh nak pergi, aku tgok mcm aku duduk di negara china pulak, ramai gila cina. hai penang dah dikuasai oleh orang cina di sebelah prai.

Lepas tuh, kami pekena Pasembur ! horayy, lapar gila kot. lepas solat semua, makan di padang kota. mengidam lama dah, hahah. aku makan banyak.. makan pasembur, sotong kangkung, nasi goreng kampung, cendol dan jeruk ! . hai, kalau korang tak tahu pasembur tu apa, sila pergi ke pak cik Google. sedap ! rugi ooo, makanan ni jarang ada di negeri lain. Pinang ja ada ~ kalau hampa nak try, mai pinang lu ! 

Sedap kan ? wahh handsomenya laki tuh, hahaha bini dia marah nanti. melawak je. ni aku ambil dari google je, sebab malu la nak ambil gambar kedai tu, rasa mcm jakun pulak. sbb aku org utara.
Now ! tiba masanya kita naik feri , hehehe. ada jambatan, saja nak nek feri. best dapat menikmati ombak rindu ~. hahaha. kalau balik tak payah bayar tambang, cuma nak mai prai ja. duit tol masuk. berangin ja nek feri ni ouls. rugi sapa tak nek. Mai lah pinang banyak tempat yg best dan kedah jugak. hahak




(My dad in the car-relaxing) 

(My mom and I , haha so funny this picture)

Itu je kot aku nak kongsi , okay . aku beredar dulu ! salam :)







1 comment:

Inazuma Kazayama said...

Pergi Penang tak singgah ruma haku ? Hahaha.