Kenduri-Kendara

Assalamualaikum =) hai semua ! ya Rabbi, agak lama jugak aku meninggalkan dunia blogger ni..he..he..he. Maaf sangat-sangat, sebab terlalu sibuk dengan pelbagai urusan. First thing, Praise to Allah sebab majlis kenduri abg sepupu aku berjalan dengan lancar ! even dengar cakap pak ngah aku jemput seramai 4000 orang memang kecut perut, tapi masa kenduri aku rasa tak sampai 2000 pun. Kebaziran di situ, so sedekahlah dekat orang :). Nak tengok gambar ? Aku ada sebelah terengganu dan kedah, walaupun aku tak pergi dkt terengganu, tapi kebetulan ada kwn abg sepupu aku post gambar diorang ! .Aku balik kampung selama 3 hari, ponteng tuisyen maa, hehehe. Memang penat kenduri ni, bukan catering tapi gotong-royong. Malam khamis tu aku tidur dlm pukul 1 , nak habiskan souvenier untuk orang punya pasal. Cousin aku siap cerita hantu lagi, lempang kang ! haha.Pagi jumaat tu, aku terpaksa bersengkang mata dgn siang ikan dan memproses ayam, kan biasa aku tidur balik lepas subuh.. Memang penat meyh, habis bau baju dgn ayam dan ikan. Jumaat malam pun tidur lewat jugak lebih kurang 2 lebih nak hampir pukul 3 pagi, nak tahu sbb apa ?, family aku masak laksa dan lauk ayam masak merah. kelam kabut kitaorang nk prepare semua bahan.  Tibalah hari sabtu, aku rasa pinggang aku nak tercabut dah. Yela, 3 hari 2 malam sibuk memanjang. 

Jom tengok gambar ! :D hari khamis ~
 *pinggan, apollo

 *asam boi
 *my mom


*mihun goreng ~

:: hari jumaat dan malam ::
 *ayam goreng satu !
*cousin dan anak buah yang gila-gila
 *sayur apa tu ? itu namanya Keladi,nak
 *Gotong royong
Erkk?
 *dari rumah mak ngah aku
 *meja pengantin
 *acara laksa ~


 *mesyuarat kedohokk, haha

=Sabtu=



 *lapah daging lembu,moo
*ikan tamban ~

 *perhangat balik sambal merah
 *keladi ~




 *pengantin busuk ! abg sony :P



*ketibaan pengantin, rumah kg kami dkt dgn kebun getah 


itu jelah gambar yang ada, sebenarnya banyak lagi. entah kenapa tak boleh nak upload pulak, tak kan limit dah kowt. hesyy, tapi apa-apa pun enjoy la ye ! gambar aku tak ada ke ? hehe. dah aku yg tukang gambar mesti lah tak ada, aku ambil sendiri-sendiri adalah

yang ni sebelah perempuan -> terengganu
diorang ni bakal prof tau, tapi tak habis lagi dan bekerja belum. habis phd pun belum tapi diorang dah gatal nak kahwin :P hehehe. Semoga abg sony dan kak ayu cepat-cepat dapat baby ~ sony jauh beza dgn johari kan ?, tak tahu sbb apa kami panggil dia abg sony.










No comments: