Kerja banyak nak kena buat



Assalamualaikum :)
Huu, di saat-saat yang genting ni dan lagi aku update nohh.. saja aku nk ceciter dkt korang
Hurm, rasanya tak sampai seminggu lagi kot smra aku ni,, hafal apa entah aku ni.. tak berjalan 100%
harap sangat dengan pecutan terakhir, aku ingat dan apa yang aku hafal keluar. Jangan tak keluar pulak, kawan-kawan aku berani spot soalan.. aku boleh je nk spot tapi takut apa yg kita spot tu kita pulun lebih mai tang tak spot tak pulunn.. and lastly yg tak spot tu lah yang kalut naik.. haa, aku dah besa kena time pmr dulu karangan arab.. last sekali keluar hat yang lain.. tercengang aku ! i've got B .. Okay cukup sampai sini aku cerita pasal exam.

Ohh ya,pengawas sekolah aku akan buat jamuan penghargaan tak lama lagi, kiranya mcm perpisahan lerr jugak.. sedihh okay bila fikir balik. banyak kenangan dgn senior-senior.. ocehh, rasa mcm nk tinggalkan sekolah pulak padahal lambat lagi tahun depan nuuu.. tapi biasalah, thn depan lah aku akan jadi senior sebab form 5. Pasal jamuan ni, cikgu lantik aku dgn kwn laki aku capital R sebagai ketua dgn penolong urus makanan dan majlis.. bukan sebagai ketua dan penolong pengawas ya anak-anak semua... tolong jangan salah faham mcm kawan-kawan aku, diorang ingat aku dah jadi penolong.. lupakan, aku harap kwn aku syamimi yang memegang jawatan tersebut..sedangkan jadi pengawas biasa pun payah nak handle murid-murid , apa lagi diberi galas sebagai pemimpin.. waduhh gak bisa kok..

Aku penolong untuk handle majlis jamuan tu pun pening.. bukan senang ooo . banyak kerja nak fikir, memandangkan aku pun bendahari pengawas, jadi beban banyak jugaklah.. tapi niat kerana Allah taala jelahh, bukan niat nak membanggakan diri. Seriously wa cakap sama lu , bila exam akan tiba tak lama lagi, pelbagai cabaran yang aku terpaksa lalui. Aku ni kalau buat sesuatu kerja, memang aku akan focus sampailah kerja aku selesai.. tu yang susah .. aku ni dah lah nk exam, exam tu kena hafal.. kalut dgn nak buat jamuan pulak.. Thn depan , aku spm so kalau boleh tak nak fikir banyak sgt.. tugas aku akan aku laksanakan tapi yg ketua dgn penolong pengawas harap sgt bagi dkt kwn-kwn aku yang lain.. Kalau dapat alhamdulillah, nk buat mcm mana . aku kena pandai-pandai bahagi masa aku lah,, kalau tak dapat pun alhamdulillah, Allah maha mengetahui hikmah di sebalik tu..Tapi harap sgt dpt dkt kwn dua aku tu, hehe. boleh buli diorang sikit, wakaka kuli buli bos ? bagus.. okay , aku chauw dulu naaa ! bye salam.

No comments: