MH370



Assalamualaikum..ehem..ehem *sakit tekak tiba-tiba* XD Okay gedik. Tujuan aku update ni bukan apa saja nk share something, about my opinion. Sekarang ni MH370 sangat famous dan sudah jadi trending dkt media massa..Hari ni dah masuk hari yang kelapan :'( , aircraft hilang pi mana tanpa khabar berita atau petunjuk.. Aku tersangat excited  , hari-hari aku akan menghadap tv3 , tv1 atau astro awani semata-mata nak tau perkembangan MH370, sanggup tak buat kerja sekolah. Aku yang tadak keluarga dalam pesawat tu pun dah sedih, apa lagi family penumpang & anak kapal kan ??. Rasa sebak ,, kita duk tertanya-tanya manalah perginya depa semua ? . Hanya Allah yang mengetahui pi mana depa semua. Maybe Allah nak bagi pengajaran dekat kita, Allah nak tunjuk secanggih mana pun kita ada teknologi, tapi kalau Allah tak izin jangan harap Allah nak tunjukkan petunjuk. Kita ni banyak dosa, bila senang lupakan Allah.. bila susah, baru terhegeh-hegeh nk doa. Satu lagi aku nk ingatkan, doa tu jangan sebut di bibir ja tapi tak doa sungguh-sungguh.. main-main..Macam mana Allah nak tolong ?.  Lakukanlah solat hajat & jangan putus berdoa agar Allah beri petunjuk. 

Ya Allah, sekiranya MH370 ada di lautan, kau tunjukkanlah
Sekiranya ada di daratan, kau tunjukkanlah di mana
Sekiranya ada di atas langit, kau tunjukkanlah
Sesungguhnya kami semua adalah hamba yang kerdil dan hina
Teknologi kami tidak mampu melawan dengan kekuasaan-Mu Ya Allah

#PrayForMH370 ! Harap penumpang dan anak kapal selamat 


No comments: